דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשפר את התקשורת עם הילד בעזרת תאטרון הבובות 

מאת    [ 17/10/2011 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 3169 פעמים ]

מסתבר שאף אחד לא ממש הכין אותנו לגידול ילדים. כהורים אנחנו מוצאים את עצמינו שואלים הרבה פעמים כיצד להתמודד עם דברים מסוימים שקורים לנו עם הילדים. אנחנו נמצאים במצבים שלא תמיד יש לנו תשובה ברורה.

האם לעשות כך או אחרת? 

הדיון בנושא זה הפך להיות יותר ויותר לגיטימי, הידע בתחום הולך וגדל וככל שיש יותר ידע, עולות שאלות נוספות. היום למשל אנחנו מכירים, הרבה יותר מבעבר, בצרכים הרגשיים של הילד. עם זאת, עדיין אנחנו לא תמיד מצליחים להבין ולפענח את הרגשות וההתנהגויות שלהם אשר משפיעים באופן ישיר ועקיף גם על ההתנהלות המשפחתית כולה.

בגיל הרך הילדים עדיין מתקשים לתרגם את הרגש והמחשבה שלהם למילים. השפה הטבעית שלהם היא שפת המשחק. לעיתים אנחנו מרגישים שלא תמיד אנחנו יודעים מה באמת הילד שלנו חושב ומרגיש. מה גם שבמקרים רבים הילד עצמו לא מבין והדברים הם ברמת תת המודע. מצב זה יכול ליצור תחושת תסכול רבה כאשר הילד מרגיש שלא מבינים אותו.

אז איך בכל זאת אפשר יהיה לתקשר עם הילד בקלות רבה יותר?

איך ניתן יהיה להבין מה באמת הוא רוצה וצריך מאיתנו?

איך יכול תיאטרון הבובות לעזור לנו?

בזמן המשחק הילד מפעיל את הדמיון ואת היצירתיות. זמן זה גם מזמן לילד תחושה של שליטה ובטחון עצמי ומאפשר לו להתבטא באופן הכי אמיתי שלו.
גם בכל אחד מאיתנו קיימת היכולת לדמיין, לשחק וליצור, אך לפעמים בחיי היום יום והשגרה אנחנו שוכחים שזה עדיין אפשרי. הרצון לתקשורת עם הילד מזמן לנו את האפשרות הזאת.

במשחק עם בובה ככלל ותיאטרון בובות בפרט ישנה אפשרות לילד לשחק את המשחק הדרמטי והסוציו דרמטי. משחק שבו הילד הוא בו זמנית שחקן, צופה ומקיים קשרים הדדיים.

המשחק הסוציו דרמטי מתרגל לילד את ההבחנה בין מה דמיון ומה מציאות, בין האני אל האחר. הוא מתרגל לקיחת נקודת מבט של האחר, לקיחה של תפקידים חברתיים והתנסות בתקשורת חברתית. זוהי פעילות המסייעת להתפתחות קוגניטיבית, רגשית וחברתית גם יחד.

יתרון זה הוא גם עקרוני להורה משום שהבובה מאפשרת להורה לקחת תפקיד פעיל במשחק של הילד. באמצעות המשחק המשותף הורה-ילד ניתנת האפשרות להבנה ולתקשורת עם תכנים שהילד מעבד בראשו וכך להבין איך ניתן יהיה לעזור לו במידת הצורך.

לדוגמה במידה ועלה במשחק רגש כמו פחד, יכול ההורה באמצעות הפעלת בובה נוספת לקחת תפקיד של דמות המקבלת ועוזרת לילד. או להיפך הבובה תמלא את תפקיד המפחדת וכך ניתן לשקף לילד את הרגשות שלו ולאפשר לו לחוות את הפחד כתחושה טבעית ולגיטימית. 

לחץ כאן לקריאת המשך המאמר

 


נעמה חפץ חלפון- מדריכה ומנחה בתיאטרון בובות ככלי טיפולי
הדרכה טיפולית לילדים | סדנאות | הנחיית קבוצות
054-4768678 


http://naama-he.com/


https://www.facebook.com/thepuppetandme




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב